Bawię się w ogródek


Może niektórzy z Was nie mieli nigdy tego przywileju posiadania ogrodu. Ogród to taka rzecz, gdzie masz swoje rośliny, drzewa, trawnik i wszystko to wskazuje na to, że masz swój zielony kąt zaraz za ścianą Twojego domu. Z ogrodem niestety wiążą się też takie rzeczy jak chwasty, czyli rośliny, które postanowiły wyrosnąć przy innych Twoich roślinkach, chociaż niekoniecznie powinny. Całe życie byłam wręcz zmuszana do pracy w ogródku właśnie w ten sposób - wyrywanie chwastów.
Do dziś nie wiem, jak to się działo, że mojemu tacie szło to o wiele szybciej niż mi samej. On potrafił doprowadzić do ładu skwer w w dwie godziny. Ja zazwyczaj użalałam się nad 1/50 tego przez kilka godzin..

Pamiętam jednak, kiedy postanowiliśmy się "zabawić" w warzywniak, czyli ogródek z warzywami.
I wiecie co? Mam bardzo dobre z tym wspomnienia. Pamiętam, jak niesamowicie smakowały buraki z własnego ogródka, pomidory, kalarepa.. Nie wspomnę o stałej hodowli truskawek, rabarbaru czy małych jabłoni!

Nie wiem też, jakim cudem, marzy mi się, abym się zabawiła w ogródek w tym roku. Kusi mnie i kusi, myślałam, że spotka się to z buntem mojej mamy, a tutaj proszę - słowa zachęty. 

Dlatego też - ogłaszam wszem i wobec, że spróbuję pobawić się w ogródek w tym roku.


Najgorsze dopiero przede mną - oczyszczenie gruntu.
Kilka opakowań z nasionami mam, resztę się dokupi. Zostałam nawet przez mamę poinformowana, że powinnam poczytać co się koło siebie nie sadzi..!! (to to też jest ważne?!)

Czeka mnie coś ciekawego. Żeby się w temacie wstępnie zanurzyć posiałam rzeżuchę. Radość niesamowita, a za pięć dni będę miała smaczne kanapki! <3

Czy chciałabym Was zachęcić do własnej uprawy czegoś, nawet małego w doniczce na oknie? Nie wiem. Nie do końca chyba jeszcze wiem, z czym będę mieć do czynienia, jednak warto chyba spróbować i dowiedzieć się, czy ma się jakikolwiek talent ogrodniczy ;)

Będę się chwalić swoimi poczynaniami :)

Tymczasem - dobrego dnia! :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Translate

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.