100 rzeczy, które powinieneś wiedzieć, zanim gdziekolwiek pojedziesz - część III

Zapraszam na trzecią część :)



21) Zrzucaj zdjęcia na USB.

Chyba zbyt krótko podróżowałam "na raz", aby to praktykować. Jednak jestem w stanie to zrozumieć. Tym bardziej, gdy masz "lustrzankę", gdzie średnia rozmiaru dobrego zdjęcia wynosi 3,5mb. Karta szybko się zapełnia i jak potem łapać momenty? Jak masz okazję to polecam :)

22) Schowaj swoje płyny z kosmetyczki do zzipowanej siatki/siatki strunowej

Jeżeli Ci coś wycieknie, to nie pobrudzi zawartości połowy torby, tylko wnętrze siatki i inne pojemniki. Co szybciej wymyjesz pod wodą..? :) Ja już z przyzwyczajenia tak pakuję, szczególnie, gdy lecę samolotem - wszystkie płyny poniżej 100ml muszę mieć spakowane do takiej siatki. A potem nie chce się człowiekowi przekładać, bo i tak zaraz wraca ;)

23) Prowadź dziennik podróży

Niektórzy tak potrafią: biorą zeszyt i wszystko opisują. Niektórzy ograniczają się do wymienienia w jakimś notesie punktów programów z zaznaczeniem najlepszych tekstów dnia. Jeszcze inni zdają się na swoja pamięć wspomaganą zdjęciami. Nieważne - wiem, że warto sobie obrać sposób na zapamiętanie tego, co się wydarzyło. Ja powoli zapominam. Kiedyś skrupulatnie zapisywałam i teraz mam uciechę czytając to :D Co będziesz opowiadać wnukom przy stole, gdy nie będziesz nic pamiętać? Mały kajecik z ołóweczkiem nie zaszkodzi /ołówki się nie wypisują i nie zamarza im tusz/ :)

24) Don't use vintage film SLR in the San Franciso fog

szczerze powiedziawszy..co? :P Chodzi o analoga i robienie zdjęć podczas mgły? Szczególnie w San Franciso? Nie wiem, jeszcze nie zdążyłam doświadczyć ;)

25) Jeżeli bierzesz leki, to nie zapominaj o tym!

Ja osobiście nie biorę żadnych /od razu jaka prywata :P/. Warto jednak pamiętać o nich - szkoda, abyś miał zepsuć sobie wyjazd.

26) Weź fajny i wygodny kostium kąpielowy, ale też taki, którego nie boisz się zamoczyć /i pokazać/

Hmm. W sumie zastanawiające - mogą być osoby, które boją się zamoczyć swój strój..? Kostium z pewnością nie przydał mi się ostatnio w Oslo. Chociaż widziałam zdjęcie, gdzie na terenie dachu i przy budynku Opery Norweskiej w Oslo jest człek na człeku, jak na miejskiej plaży. Opera ta położona jest nad zatoką, więc kto wie - może w okresie letnim warto się schłodzić? :)

27) Smaruj się kremem do opalania

Mi to trzeba powtarzać, bo ja zapominam. Serio. Czasami specjalnie, aby się opalić /a potem jest opalona partiami, typu "na spodenki"/, a czasami, bo chcę przyzwyczaić skórę do tego /mam jasną karnację, więc szybko się spalam. bardzo szybko./. Warto więc czasami posmarować chociaż te wystające części ciała, na które pada bezpośrednie słońce - nos, twarz, ramiona, kolana, dłonie. Będzie potem sobie dziękować ;)

28) Nawet jeżeli posmarujesz się kremem do opalania, to nie wychodź na pełne słońce po 10.00 am.

Prawda. W "ciepłych" krajach najlepiej unikać takiego słońca pomiędzy 10-14 rano. Słońce znajduje się wtedy w zenicie i wierzcie mi - nie obchodzi go wasz krem :P Ja się kiedyś położyłam w takim słońcu na 3 godziny. To, że się spiekłam, to mało powiedziane. Nie polecam nikomu. Jeżeli jednak już musicie wtedy podróżować, to zaprzyjaźnijcie się z cieniem i kapeluszem/czapką. 

29) Dbaj o skórę

Jeżeli już się spalisz, to smaruj się czymś po opalaniu albo chłodzącym. Wiele się słyszy o chorobach skórnych spowodowanych nadmierną ilością siedzenia na słońcu. Rak skóry, czerniaki, oparzenia itd. Dbajcie o siebie. To wasza skóra na waszym ciele. Czas, w jakim ona się odbudowuje to nie jest 5 minut, a czasami kilka tygodni. Bądźcie dla siebie dobrzy :)

30) Nie kładź telefonu na stole w restauracji. Szczególnie w Paryżu.

Bardzo podświadomie stosuję tę metodę. W sumie podziwiam osoby, które tak robią. Miałam to szczęście, że jeszcze nikt mnie nie okradł, ale to logiczne, że taki rozpędzony bandyta porywa telefon ze stołu, który sam mu jak na tacy położyłeś, i wybiega. Raz dwa i po telefonie. W sumie, kto patrzy w telefon podczas podróży? :P Żyj chwilą, ciesz się nią! Koniec języka za przewodnika, rozmawiaj z ludźmi i baw się, a nie scrolluj facebooka :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Translate

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.