O wrażliwcach

Tekst o wrażliwcach. To chyba o mnie!

Tak też trochę nad tym tekstem podumałam i muszę przyznać, że chyba nigdy nie słyszałam wersji w tłumaczeniu, że księżniczka na ziarnku grochu była wrażliwa, a nie wybredna. Rozumiecie, o co mi chodzi?
Całe dzieciństwo po pierwsze - nie rozumiałam pointy tej bajki, a po drugie - jedyną jaką nam sprzedawano (tę piontę) to to, że księżniczka ma widzimisię, jest wybredna paniusia, i że będzie z nią ciężko komuś w życiu.
A tutaj.. nigdy nie spojrzałam na Księżniczkę, jako na wrażliwca!
Idąc dalej - czy ekstrawertyk może być wrażliwcem? Wszystko, to co autor opisuje w tekście, pasuje do introwertyków. Ja jednak odnalazłam się w tym tekście (odkrywam swoją wrażliwość), a do najcichszych osób nie należę.. Myślę, że wrażliwcami są wszyscy, tylko każdy w innym stopniu zaawansowania ;) Zawsze patrzę na to w ten sposób, że ktoś jest jakiś na ileś %. W takim razie, moja nowo odkryta wrażliwość określa mnie jako 80% wrażliwą osobę - a może nawet by więcej.
I fakt - wrażliwiec musi dużo "przecierpieć", porozmawiać ze sobą i stwierdzić, że "niektórzy po prostu tak mają i wcale nie chcą Cię skrzywdzić". Rozkminianie wszystkiego ZA BARDZO jest bardzo prawdziwe. Myślenie dwa razy do przodu. To trochę jak sytuacja, gdzie widzisz konkurs, a do wygrania masz wycieczkę dla dwojga. A Ty jesteś "sam". I co robisz? "Nie wystartuję w konkursie, bo nie mam czasu i osoby, z którą mogłabym pojechać na wycieczkę" ;D
To właśnie robi wrażliwiec.
Potwierdzam również wszelkie dbanie o relacje z innymi ludźmi, dopasowywanie się do nich, robienie czegoś (lub właśnie nie robienie), aby uzyskać najlepszy efekt. Czasami zastanawiam się jednak, czy to zdrowe, tak wydłubywać się z siebie na rzecz innych (a teraz wiem, że to nie jest niezdrowe, tylko jako wrażliwiec tak mam).
Zabawnie jest tak odkrywać w sobie te pokłady morza wrażliwości. Co za tym idzie, kiedy odkrywasz to trochę się zaskakujesz. "Ja? Naprawdę? Aż tak..?". Tak. Możliwe. A kiedy to już odkryjesz, to naucz się też chronić, coby nie wpuszczać nieproszonych gości ;)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Translate

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.